Bij Harley Waxing zijn we een trots familiebedrijf. Sinds de jaren 80, toen we ons kantoor en magazijn op het platteland van Somerset, VK vestigden, streven we ernaar om de allerbeste producten op de markt te leveren.
Hier neemt onze CEO Peter Knowler ons mee door de geschiedenis van Harley Waxing…
Hoe begon het verhaal van Harley Waxing?
We distribueren al meer dan 25 jaar schoonheidsproducten internationaal. Mijn vrouw, Karan, had verschillende schoonheidssalons en we zagen het potentieel in deze snelgroeiende markt. Ik heb mijn andere bedrijf verkocht en we hebben onze krachten gebundeld om ons eigen bedrijf op te richten – Harley Waxing.
We waren verkopers van een Europees huidverzorgingsmerk en dat was een tijdje geweldig. Maar we merkten dat we gefrustreerd raakten door inconsistenties in het aanbod en de kwaliteit. Toen hebben we de beslissing genomen die ons heeft geleid tot waar we nu zijn. We wilden ons eigen product maken, hier in het VK. we hebben nooit achterom gekeken.
Sinds het begin zijn onze producten geëvolueerd, maar ons familiebedrijf is hetzelfde gebleven. Onze directeuren en teamleden zijn loyaal en toegewijd, sommigen blijven al meer dan 20 jaar bij het bedrijf. Net als onze klanten, sluiten onze teamleden zich bij ons aan en blijven ze omdat ze houden van wat we doen. Klanten profiteren van al die ervaring elke keer dat ze bellen om met Harley Waxing te praten.
Waar komt de naam Harley vandaan?
In de begindagen pionierde Karan met een beroemde bodywrap-behandeling, in plaats van het conventionele modder-bodywrap-proces te gebruiken, ontdekte ze dat je door het gebruik van aloë vera een veel schonere behandeling kreeg, met meer voordelen. Om de formule goed te krijgen hebben we een dokter benaderd in Harley Street in Londen, en dus bleef de naam hangen. In de loop der jaren heeft de naam Harley goed gewerkt voor al onze producten en machines.
Waar worden Harley Waxing-producten gemaakt?
Onze fabriek is gevestigd in Surrey. We hebben een fantastisch team waarvan we weten dat kwaliteit de hoogste prioriteit heeft in elke fase – van inkoop en productie tot verpakking en levering.
Onze producten zijn de beste op de markt. Met de expertise van de therapeuten die zo loyaal zijn aan Harley Waxing, is het moeilijk om een waxbehandeling met onze wax te verslaan. Ons doel is simpel: waxen een plezierige ervaring maken, geen pijnlijke. We zijn oprecht trots dat we het verschil kunnen maken voor hoe mensen zich voelen: zelfverzekerder, meer ontspannen. We verkopen alleen aan getrainde therapeuten en saloneigenaren, dus we weten dat onze producten worden gebruikt door zeer bekwame mensen.
Is het belangrijk voor u dat uw producten van Britse makelij zijn?
Dat is zo, om zoveel verschillende redenen! Ten eerste betekent het dat we de productie en levering op de voet kunnen volgen, om ervoor te zorgen dat onze normen hoog blijven. Even belangrijk is dat het betekent dat we onze ecologische voetafdruk kunnen minimaliseren – iets dat van vitaal belang is voor ons als bedrijf dat geeft om de landen waar we actief zijn. Onze ingrediënten zijn zoveel mogelijk afkomstig uit het VK.
Producten van Britse makelij staan over de hele wereld bekend om hun superieure kwaliteit. Door de Union Jack op onze verpakking te hebben, zijn distributeurs geïnteresseerd om meer te weten te komen, zodra ze ons op handelsevenementen zien. Voor ons betekent het betrouwbaarheid en uitmuntendheid die de kern vormen van onze waarden. Wij zijn een Brits bedrijf en dat zullen we altijd blijven!
Je hebt het erover gehad hoeveel salons van je producten houden en jaar na jaar terugkomen. Waarom denk je dat ze zo loyaal zijn?
Hier is een interessante statistiek die veel zegt over onze producten: 98% van de mensen die een monster aanvragen, wordt klant. Dat vertelt je dat er geen twijfel over bestaat: onze producten zijn echt iets bijzonders. Ze voldoen aan en overtreffen de verwachtingen, elke keer weer. We werken er hard aan om ervoor te zorgen dat onze producten de beste op de markt zijn. Onze salons vertellen ons zelfs dat Harley Waxes de beste ter wereld zijn. Met zulke mond-tot-mondreclame moeten we het goed doen!
Het is waar dat mensen die enthousiast zijn over onze producten (vooral op sociale media) elke week nieuwe klanten binnenhalen. Therapeuten kopen het product, zijn er dol op en praten er vervolgens over! We hebben altijd nieuwe klanten. Een enorm aantal salons die al tien jaar of langer bij ons zijn – sommige al vanaf het begin!
We begrijpen onze klanten, omdat we uit dezelfde wereld komen. Iedereen probeert een bedrijf zo goed mogelijk te runnen in een steeds veeleisender wordende wereld. Mensen vergeten soms voorraad te bestellen, maar bij ons is dat geen probleem – we kunnen de volgende dag in het VK leveren.
Ik ben echt trots op hoe onze overzeese distributieactiviteiten zich ontwikkelen, tot op heden hebben we meer dan 30 internationale distributeurs. We zijn te vinden in salons over de hele wereld, met recentelijk nieuwe distributeurs in de VS en Taiwan. In IJsland zijn we de grootste leverancier van was in het land. We zijn verheugd om te blijven groeien en aan die vraag te voldoen.